Sena tankar på ett tåg på väg till Moskva

 

Ikväll har jag träffat en av mina bästa vänner, Natalya Anashkina. Vi träffades ute i Koroljev, platsen där jag bodde förra året då jag var i Moskva under 3 månader. Och gissa vart vi var? Jo, på mitt alldeles egna favoritställe; Globus. Detta är ett Maxi i maximalt format. Oj, vad hemma jag kände mig bland alla hyllor och annat. Den affären tillbringade jag en del tid på eftersom de har fritt wi-fi och eftersom mitt eget där jag bodde fungerade mer eller mindre bra så satt jag ofta på kaféet där. Så ikväll har jag vandrat i goda minnen. ;)

Men hela dagen har varit goda minnen, jag fick äntligen äntra skolan. Alla dessa kramar och goda ord gjorde mitt hjärta gott. Det var nära att tårarna började rinna. Jag fick visa lite bilder och filmklipp från Brandströmska, ge några brev och störst av allt, ge påskägget från brevskrivarna i Sverige. Det är kul att ge ägg även i Ryssland! Även lärarna på kristna skolan fick ett litet ägg.

Jag är rädd att jag har alldeles för lite tid på mig här. Det finns så mycket att se, så många att besöka, så lite tid att vara med alla barnen i skolan och kids. Jag ska kolla med söndagsskolan om jag får vara med och tjäna på söndag. Under ett möte iallafall. Det är så oerhört upplyftande att vara där. Samtidigt vill jag helst gå på varenda gudstjänst som finns i helgen. Jag bara älskar att vara i kyrkan här. Jag älskar möjlighetstänkandet tillsammans med Gud. Jag ska försöka ta lite fler bilder någon dag, men om det berättar vad jag känner vet jag inte.

Nu ropar de ut att nästa station är jaroslavskij vokzal, jaroslavstationen. Så nu måste jag sluta, ska snart springa till metron...

Vi ses imorgon! Bless you all!

Sofia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0