Solat, Doppat och Studerat

Idag är det soligt igen! Varmt, fuktigt och härligt. Vid 12 gick jag och Lena ner till floden och la oss vid flodkanten och solade. Jag lyckades lägga mina vader i brännässlor, men lyckades lyfta undan dem innan de blivit alldeles sönderbrända. Och vattenälskande som jag är var jag ju tvungen att doppa fötterna i floden. Lena skrattade åt mig. Jag skulle dock inte kunna tänka mig att bada i floden, den känns lite grumlig. Och den var inte jättevarm heller. Men vad gör de en sådan här dag? Den svalkade mina fötter och mina armar. (Ja, jag körde ett kärringrace....) Väl hemma har jag funderat över de ryska idiomen som jag analyserar. För ju mer man tittar på orden och på hur man ser på saker och ting, så inser jag varför mänskligheten har så svårt att komma överens. Men jag måste komma ihåg att det inte är en kandidatuppsats jag skriver, utan mer en liten ngr poänguppsats jag skriver.

Jag fick ett överraskande skypesamtal från Lilly, hon sjöng och pratade och skrattade. Och jag skrattade också en hel del. Hon är en liten stjärna min lilla systerdotter!

Ikväll har jag även försökt att ta några stunder för att bara slappa med och i bakgrunden har jag faktiskt haft på Kanal 10:s websändning.

Ha det gott vänner! (Jag ska försöka att inte klaga på värmen, jag förstår att det är jobbigt för er i sverige!)

/Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0