Skärtorsdag!

Idag är det skärtorsdag här. Så ikväll har jag varit i kyrkan och firat nattvard. En "Getsemanekväll" med typ 1200 andra människor! Väldigt svenskt upplägg, men med mycket mer handklapp och karismatik.

Tidigare på dagen njöt jag av det vackra vädret och satt ute en stund och solade. Med mig hade jag mina ständiga följeslagare; ryskablocket och pennan. Alla stunder som kan ägnas åt studier är viktiga! JAg har även ägnat mig åt att kolla in våra grannar i området från vårt takfönster. Tänk att det kan vara så kul att iaktta andra människor som arbetar i sin trädgård. Det känns som att jag känner dem!

Imorgon verkar det bli grillkväll för mig med. Jag joinar ryssarna och grillar sjaschlik med dem. Så även jag kommer att bidra till rökridån imorgon!

Ha det gott!

Kram Sofia

Kommentarer
Postat av: Kristina Lundberg

Hej Sofia! Då kanske du har firat Skärtorsdag 2 gånger i år? Här har också trädgårdsarbetet kommit igång litet. En del har redan planterat ut penséerna, andra har dem tills vidare inomhus på bordet.
Hälsningar Kristina

Svar: Jag åkte dagen före skärtorsdagen i sverige, så för mig blev det en iaf!
Fia

2013-05-02 @ 23:48:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0