Segerdagen!

Idag har Moskva varit i firartagen! Jag och några vänner har tillbringat större delen av dagen i en park där vi grillat och umgåtts. Vid flera tillfällen såg vi män och kvinnor komma i uniformer. De hade antagligen varit på paraden på Röda Torget. I parken var vi inte ensamma, många var ute denna vackra dag och hade med sig sin grill, sitt kött, sina grönsaker, sina attiraljer av olika slag. Och så njöt man av dagen. Det roliga här är att ingen tänker på om du sätter dig för nära någon annan, typ "ha 10 meter till nästa granne" gäller inte här. Här firar man med sitt kött, sin grill, men tillsammans. Jag funderar allvarligt på att ha "sjasjlikkväll" i Kungälv på sensommaren. Vi kan samlas utmed älven eller i fästningsparken och köra hela konceptet. Om någon har ett partytält så gör det inget om det regnar. Vänner i Sverige! Vi behöver använda våra parker mer!

Imorgon ska jag ägna större delen av dagen till studier, men på kvällen ska jag gå på balett i kyrkan. Baletten handlar om andra världskriget och judarna. Det ska bli väldigt spännande!

Här kommer några bilder från dagen!
 
 



.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Kristina Lundberg

Hej Sofia! Ja,TILLSAMMANS är ett viktigt ord! Mycket blir roligt, om vi gör det TILLSAMMANS...
Hälsningar Kristina

2013-05-09 @ 21:55:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0