Nätfel, Pippi, kalas, Afrika

Igår blev det inget inlägg. Vi saknade nät helt och hållet här i byn. Och jag fick veta att det inte fungerade så bra inne i Moskva heller. Med en gång insåg jag hur beroende jag var av nätet. Ja kunde inte göra någonting nästan! Jag hade behövt skriva på mitt arbete, men det gick inte eftersom jag inte kom åt mina dokument.

På kvällen hade Lena kalas, vi hade väldigt trevligt måste jag säga. TYvärr var jag jättetrött och fick de andra att gå in till grannarna. Så att jag kunde sussa sött.

Idag hade vi då den stora avslutningen på Pippi! Vi hade avslutningen på en flodbåt som åkte på Moskvafloden. Det blev ganska trångt, men de gjorde det såååå bra och jag var MYCKET stolt över dem! Att de dessutom gjorde allt på engelska gjorde mig bara ännu mer stolt!

Och så blev det kväll, afrikansk kväll. Det skulle ha varit en barnkör från Uganda, men de hade inte fått flyga igår, så det blev ett snabbt sammansatt program med afrosar från kyrkan. Sen fick vi återigen lyssna till Randi Ishoel, vilket inte var en förlust. Iaf så blev det afrodansparty i kyrkan och vi alla hängde på!

När vi gick till tåget lite senare ösregnade det. Mina skor var totalt genomblöta och när vi gick över gatan kändes det mer som att vi gick över en flod och hoppade mellan stenarna. Snacka om att det var skönt att komma hem och byta om!

Imorgon ska jag åka på teambuilding med Kidsledarna. Vi kommer att vara iväg hela helgen och jag vet inte om jag kan uppdatera något fram till på söndag.

Ta hand om er alla vänner!

Sofia

Kommentarer
Postat av: Anne-Charlotte Fröjd

Hej Sofia ! roligt att läsa dina inlägg, glädjande att du får utrymme för all din kreativitet och trivs.
Här njuter vi för fullt av vår,sol och blommor.
Ta nu väl hand om dig. Anne-Charlotte

2013-05-26 @ 08:06:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0