Just as I am...

så kommer jag till Gud. Jag kan inte ta med mig några prylar den dag mitt hjärta slutar slå på den här jorden. Ikväll blev det tydligt då jag fick beskedet att en av våra fina äldre medlemmar i kyrkan i Sverige hade lämnat jordelivet. Helge Olsson, 90 år gammal, var en man som satte sin tro högt. Han bad för många, uppmuntrade många, undervisade många, han var en man att räkna med! Idag känns det faktiskt lite sorgligt att få höra ett sånt besked, för även om han var 90 år, så betydde han mycket. Jag tror på himlen och vet att han också hade stämt träff med änglarna. Och så tänker jag på hans familj som saknar en make och pappa och farfar och morfar.

PÅ den här sidan om Östersjön har värmen stannat. Nästa vecka har jag sett luftfuktigheten hamna på 98 %. En fråga, hur hanterar man sånt? Idag var jag genomblöt efter att ha åkt tåg i 40 minuter. Jag gick raka vägen hem och tog en kall dusch! Så nu i veckan verkar det bli värre, så HJÄLP!!! Ge mig lite tips!

I övrigt har jag varit i kyrkan, på söndagsskolan, på Globus (självklart) och nu i kväll har jag kört Skype med Sverige. Min lille systerson har koll på mig, han vet att jag är i Ryssland. "Sofia är i Ryssland, för det vet jag!" Bra kille det!

Ha en bra kväll och kom ihåg Guds Amazing grace!

Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0