Inte många knop, men några...

Jag sov som en kratta i natt, det var ursvårt att vända på dygnet igen! Så ikväll ska jag somna innan 24! Jag ägnade bara en liten del av tågresan för att läsa, resten ägnade jag åt att blunda med ögonen och gå ner i dvala. Väl inne i Moskva insåg jag att jag glömt allergitabletterna hemma och eftersom värmen har satts på ute nu så spricker allt grönt ut på en gång. Jag fick helt enkelt ta mig till ett apotek och köpa Clarityn! Ja, de har det här med, men det heter Klaritin på Ryska. Till slut kom jag till skolan. På vägen dit hade jag vaknat till och kunde med glada steg ge mig hän i arbetet. Jag måste återigen säga att jag är så imponerad av deras engelskaundervisning. Eleverna är sååå duktiga. En blandning av de sovjetiska drillövningarna och praktik gör storverk!

På kvällskvisten tog jag mig till kyrkan och träffade en kompis. Sent omsider landade jag hemma... Jag tänkte diska, men det fanns inget varmvatten... Så nu blir det bara sova, sova och sova. För imorgon är det en ny dag! Och jag hoppas att hundkören utanför ska avsluta sin konsert för grannskapet!

Sov gott!

Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0