Grill, Nät och Gäster

Idag har jag äntligen fått Internet inne i lägenheten!!! Upptäckte detta precis före jag skulle gå ut för att åka till 
globus. Bussförarna börjar känna till min rutt nu. Häromdagen frågade en mig om det bara var till globus jag
åkte. Vi pratade en lång stund i bilen. Han berättade att han arbetade här i 3 månader och sen åkte han hem
till familjen i några veckor för att sen ta sig tillbaka igen. 

Just nu sitter jag på en äkta rysk grillatkväll. Vi är ute i skogen tillsammans med ett stort gäng andra ryssar!
Här tillreds allt på plats! Och dukas upp fint! Att väldigt många inte tar med sig sitt skräp hem är en annan
sak. Maten var väldigt god! Nu har här dukats upp för ett parti Uno. Spännande!

Kan nu i efterhand berätta att jag vann Uno, det spelades på ett annorlunda, men kul sätt!

Efter grillningen fortsatte en del av oss kvällen hemma hos mig. Vi drack the, pratade, skrattade och när
klockan blev 24 och jag hade bestämt träff på skype med en kompis, fortsatte festen och jag satt på loftet.
Nu hade jag ett väldigt roligt samtal jag med och njöt lite av att kunna prata obehindrat. När jag pratat klart 01.00 var fortfarande en av gästerna här. Nu har hon och min lägenhetskombo lämnat mig, och jag kom nyss på
att Lena borde kommit tillbaka vid det här laget... Undrar vart hon tog vägen!

Imorgon laddar vi för lovsångskonsert på kvällen, innan dess blir det vila och ryskastudier. På söndag smäller det högt här i Ryssland, då är det Påskdagen och Jesus är verkligen uppstånden! Festen kan börja!

Ha det gott!

Trött, men glad!

/Sofia

Kommentarer
Postat av: Kristina Lundberg

Hej Sofia! Grattis till Internet hemma! Så skönt för dig... Jag ser, att du är med om många upplevelser. Kl 12, nu om en stund, ska jag = Ninas faster titta på reprisen av MOT ALLA ODDS. Här är det en kylig vårdag, som jag började med lövkrattning.
En god helg önskar Kristina

Svar: Igår hade vi en härlig dag, idag regnar det. Men det är rätt mysigt det med!
Fia

2013-05-04 @ 11:21:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0