Ett fint besök!

Ett fint besök gjordes idag på The Tjajkovskij concert hall i centrala Moskva. Min kompis Nadja hade fribiljetter och jag fick njuta av nästa 2 timmars vacker klassisk musik. Jag var alldeles avslappnad efteråt! Byggnaden var från innan revolutionen och väldigt vacker. Ska försöka fixa in några bilder nedan!

Sen har vi en liten följestong här hemma. Vattnet har blivit problematiskt eftersom vi bor i ett område med många datjor och nu har stadsborna flyttat ut och vattnet sinar... Idag har vi haft vatten till och från, det har jobbats och grejats här utanför, grävskopor har grävt, männen har spänt sina muskler och försökt lösa det tillsammans med husvärden. Men vattnet har fortfarande inte kommit igång. I morse blev det en kall dusch för mig (dock uppfriskande), men skållhet för grannen. Jag är tacksam att jag har bunkrat upp med våtservetter och flaskvatten. Man vill ju gärna kunna borsta tänderna och tvätta händerna.

Sov gott nu allihopa och tacka Gud för att ni har vatten; rent, varmt, kallt och alldeles lagom!

Sofia

Kommentarer
Postat av: Kristina Lundberg

Hej Sofia! Hoppas det funkar med vattnet nu! Tack Gud för vatten!!!
Hälsningar Kristina

2013-05-31 @ 16:51:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0