En dag då jag utvecklade min kunskap.

Dagen idag har mest varit en relaxdag, med lite studier självklart! Jag var i kyrkan vid 16 för att förbereda kvällens söndagsskola. Till min stora chock möttes jag av beskedet att det bara var jag och barnpastorn som var igång på kvällen.... Det innebar ju då att jag var tvungen att vara mer aktiv i det ryska språket. Men vi får tacka för den fantastiska hjälpen vi fick då 3 "hjälpredor" kom med och bistod oss. Tänk att tonåringar kan vara så underbara och dyka upp i rätt tid och fråga om de kan få hjälpa till på KIDS. Att vi även fick en leksugen 9-åring med oss gjorde att leken skötte sig ganska bra på egen hand. (på lördagar är det bara söndagsskola för barn upp till 8 år). Jag fick iaf föra en dialog med vår dockteater och även ta hand om pysslet. När vi hade bönesamling fick jag hjälp av tonåringen att översätta det jag själv inte förstod. Så idag känns det som att jag fick göra något jag inte gjort förut! Nu var det inte så många barn, för det är helgdag och supervarmt här, men iaf så blev jag glad!

Nästa vecka är en vanlig vecka igen. Det känns som att jag levt i semesterveckor i 2 veckor nu. Men nu börjar sista upploppet i skolan och träning för Pippi och lite annat. Och jag måste vända tillbaka dygnet igen! :)

Ha det gott!

Sofia (som just nu har fönstren öppna, det är fortfarande jättevarmt och på dagen är det extremt varmt, hoppas kunna sova i denna tropik!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0