Bland metaforer, metonymier och en balett att minnas

Idag var jag stark! Jag stannade hemma och studerade, trots 28 graders värme och mina vänners inbjudan till sjön. Så jag har suttit i min solstol inne i lägenheten och solat mig i takfönstret samtidigt som jag försökt förklara metonymier, metaforer och annat trevligt. Jag tog en kaffepaus i trädgården en kvart, men det räknas knappt....

Senare tog jag mig in till kyrkan för en balett som bygger på boken "Gömstället" av Corrie Ten Boom. Den handlade om vad som hände under 2:a världskriget. Måste säga att detta var en av de bästa föreställningar jag sett! Det var en amerikansk trupp,http://www.balletmagnificat.com, som var i Ryssland nu och hade föreställningar. Jag hade tårar i ögonen i slutet.

När jag kom hem hittade jag mina vänner Olga och Lena i trädgården. De hade ställt till med sjasjlikparty och bjöd in mig att vara med. Jag gillar dessa sjasjlikspartyn!

Här är en bild, dock inte rättvis, från kvällens balett. 
 
Ha det gott!
/sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0