Polis in action!

Idag var jag med om något märkligt. Jag var inne i Moskva, mest för att försöka köpa den där snygga alfabetsplanschen i skyltfönstret på Biblia Globus vilket inte gick att göra:(, men hamnade tillsammans med min vän Nadja på en liten enkel restaurang på arbat. När vi sitter och äter kommer 3 poliser in. De möts av 3 killar, som såg ut att vara runt 25 år. De går sedan tillsammans fram till disken och polisen söker upp ägaren. De står och pratar en lång stund med servitriserna och ägaren och det hela slutar med att en av dem får följa med poliserna. Vi hade många olika tankar om vad som hände... hade hon stulit något, hade hon lagt något i ölen eller vad hade hänt. Tack och lov gick Nadja fram till ägaren, efter att de andra gått, och frågade. Jo, killen som hade beställt öl och blivit serverad detta, var under 18 år. de var en testgrupp helt enkelt. Vi får hoppas att tjejens alla dokument var i ordning och att hon inte blev kvar alltför länge. Jag måste dock tillägga att allt gick MYCKET fredligt till. Ja, så kvällen blev rätt händelserik måste jag säga!

Imorgon kommer elen vara avstängd mellan 9-17. Det innebär att jag får gå upp tidigt och duscha och koka kaffevatten...

Ha en god natt vart du än är!

Kram Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0