Jag är happy!

Idag har det varit studiedag i dess rätta bemärkelse. Jag körde schema i 5 timmar. Det resluterade i 2 inskickade uppgifter. Nu kan jag ägna lite mer tid åt hjärtat och översättning. Frampå kvällen satte jag mig på tåget till Moskva, denna gång för att köpa ryska grammatikböcker på de stora bokhandlarna. Min vän Karina var med mig. Och i den andra affären fann jag min juvel: 501 ryska verb. Och kan ni tänka er, alla tänkbara böjningar och ändelser finns till verben! Så nu är jag lycklig! För jag blev inte fattig på kuppen! Att jag fick slänga i mig maten och småspringa i högklackat till sista tåget är ju en annan femma!

Eftersom jag inte kunde ladda upp blide på mina nya juveler så blev den en annan härlig bild!

Imorgon blev jag helt oväntat ledig hela dagen. Jag tänker kolla på prinsessbröllopet enbart för den skull!

Ha det gott!

Sofia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0