Äntligen!!!!

Ikväll när jag kom hem och testade datorn så fungerade nätet igen! Fantastiskt! Så här kommer en liten uppdatering.

Den där dagen som nätet slutade att fungera var jag faktiskt bara hemma. Jag jobbade med min översättning, sotade, tog en lång promenad ned till floden. Självklart gjorde jag en liten tur till Globus också.

Igår fortsatte jag med min översättning, grejade lite, men eftersom nätet inte fungerade åkte jag in till kyrkan och hängde lite. Det var kul att sitta och prata lite med folk. När jag kom hem blev jag så sugen på taco, så jag lagade till det. Fantastiskt gott var det! Och på det blev det en låååång promenad till floden igen.

Idag har jag inte snurrat runt i byn, nä, idag har jag tagit mig till sydöstra Moskva för att hälsa på Sveta. Hon bodde i ett typiskt sovjetiskt lägenhetshus. I en typiskt sovjetisk lägenhet. Dvs hon hyrde ett rum och delade kök och toalett med en annan. Men jag måste säga att med den utsikten var den där sovjetiska lägenheten riktigt fin! att toaletten och badrummet låg i skilda rum och att köket var väldigt litet är en annan fråga. Men jag hade gärna bott i hennes rum! (bara internet fungerar så är allt möjligt...)

Ikväll har jag varit på Kids. Det var nog den sista lördagen på Kids. Jag tror inte jag får till det nästa lördag. Det gjorde lite ont i hjärtat faktiskt. En del av de barnen har verkligen nått djupt in i hjärtat.
Eftersom det var så varmt och lagom många barn var vi ute efter att ha haft själva samlingen. Det var härligt att se dem leka och ha så skoj. Och det kommer kännas nästa söndag när jag åker hem igen.

En del undrar om jag längtar hem. Ibland saknar jag min familj, min kyrka, mina vänner och min lägenhet, men när jag är hemma kommer jag att sakna min kyrka här, mina vänner här och mitt hem här. Sånt är väl livet, men en sak är säker; jag vill tillbaka hit på något sätt!

En annan sak som gladde mig idag var ett mail från universitetet. Jag fick VG på ryska språkhistoria. Nu är det bara en delkurs, men jag blev glad för det!

Nu ska jag försöka mig på att inta sängläge, kolla av lite nät och sen sova, i morgon är det gudstjänst och sedan Kids,

Ha en bra söndag!

Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0