Det känns som en evighet...

har gått sedan den där dagen i oktober 2001 då jag började min tjänst på Biskopsgårdens Kristna Skola i Göteborg. Jag hade halkat in på ett bananskal och lovade vara kvar till jul samma år. Det blev många jular, skolan bytte namn till Brandströmska skolan och flyttade till Backa. Personal kom och gick. Barn kom och gick. En del är 18 idag, en del bara 6 år. I december tog jag till slut beslutet att efter den här julen är det slut! Efter att fått beskedet att skolan flyttar till vår andra skola i Gamlestaden försvann min känsla av "ansvar" och jag förstod varför Gud talat till mig speciellt under hösten om att "Han har goda planer" för våra liv. Den där känslan av att be Gud välsigna min utgång och min ingång från nu och till evig tid fick sin förklaring. Helt plötsligt blev allt synligt; läs klart din ryska och gör det där andra du så gärna vill! Min klka chef märkte min obeslutsamhet och sa:

"Tänk nu inte på vad du borde göra, eller vad som förväntas av dig, utan tänk på vad du vill göra! "

Mer kommer, men den 18 januari slutar jag på Brandströmska skolan. Jag är stolt, glad och fylld av ödmjukhet över att få ha varit en del av skolan och dess verksamhet, jag vet att personalen som arbetar där är vardags hjältar och gör mer än det där lilla extra. JAg är stolt över alla dessa barn som har berört mitt liv under de här åren. Ni finns för alltid i mitt hjärta!

Nu börjar en ny tid. Jag tror det handlar om en tid att få se drömmar gå i uppfyllelse och en tid då Guds planer och tankar för mig ska få beröra mitt liv och på så sätt beröra andra människor.

Ja, då vet ni hur läget är!


Kommentarer
Postat av: David T

Fint skrivet :)

Svar: Tack!
Fia

2013-01-07 @ 23:00:22
Postat av: Sara

Åh vad roligt, Sofia! Spännande saker sker i våra liv...år 2013 kommer att bli vårt bästa år...hittills.

2013-01-13 @ 22:04:13
Postat av: Anne-Charlotte Fröjd

Lycka till Sofia! Jag värdesätter din värme ,generositet,kreativitet,ditt mod och din initiativkraft. Kommer att minnas dig som den välkomnande äppelgumman,den där första gången jag kom in på skolgården för nu ganska många år sedan. Anne.Charlotte Fröjd

2013-01-27 @ 20:50:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0