Santa Lucia på tåget.

Idag åkte jag lite senare till kyrkan. På tåget var det som vanligt olika försäljare, musikanter och annat. Döm om min förvåning när jag plötsligt fick höra "Santa Lucia" på blockflöjt. Jag vaknade upp ur min bokläsning och fick ett stort leende på läpparna. Tyvärr hann jag inte få upp mobilen för att filma. Jag fick känslan av att vilja skratta högt, men stod emot den. Det hela blev så komiskt, Lucia på ett tåg en aprildag i Moskva.

I kyrkan har jag hunnit göra en hel del, min kreativa sida får komma till sin rätt och jag får med stor glädje skapa och fundera ut olika saker. Och att jag jobbar med ett fantastiskt gäng behöver jag nog inte ens säga.

Kvällen avslutades med en gudstjänst, predikan var lååång, men väldigt bra. I slutet var det förbön för de som behövde och ville ha. En god atmosfär som iaf fick mig att bara njuta av att vara på plats.

Nu väntar jag på min kompis som ska ha följe med mig en bit på vägen.

Imorgon väntar lite skola. Och någonstans ska jag även göra de där uppgifterna som ska till Universitetet... Jag har iaf fått lite tips på olika bibliotek så att jag kan göra min research ;)

Ha en god kväll!

In His Love

Sofia

Kommentarer
Postat av: Catarina

Det låter lite fel med Santa Lucia på vårkanten...men dom har väl inte samma anknytning till den som vi har =) Synd att man missade det

Svar: Det var det som var sååå komiskt, att få höra Santa Lucia i början av April!
Fia

2013-04-04 @ 20:27:50
Postat av: Frida

Åh, vad spännande det låter :-) Kul att läsa. Ha det gott! kram

Svar: Det är spännande! Kram
Fia

2013-04-04 @ 21:09:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0