Pippi på engelska och lite svensk saknad.

Idag har jag skrivit ett manus till Pippiframträdandet på skolan. Det känns konstigt att skriva om en sådan svensk sak på engelska. Och tänka sig det hela utifrån något tecknat. Jag är van vid den gamla Pippi, och på svenska... Jaja, utmaningar ska väl övervinnas och göras. Vi ska göra själva framträdandet på avslutningen, vilken kommer att ske på en flodbåt som kommer flyta fram på moskvafloden. Det kommer bli väldigt intressant hur detta kommer bli. Dock finns det engagerade lärare och engagerade elever, så resultatet kommer bli bra!
 
Idag har jag faktiskt saknat Sverige. Jag har saknat att kunna dricka vatten från kranen, att få sittplats på tåget, att andas ren luft, jag saknar det enkla, jag har saknat mina vänner på tisdagsbönen och jag har självklart saknat min familj. (Dock pratar jag med dem ganska ofta, så saknaden är inte lika stor). Imorgon är det 4 veckor sedan jag kom hit, så jag tycker nog att jag kan få längta lite grann. Samtidigt gillar jag livet här, något är alltid på G. Jag gillar mina vänner här. Jag tycker om eleverna på skolan och barnen på Kids. Jag gillar att det är så billigt att åka kollektivt. 
 
Om ett par veckor tror jag det mesta kommer att vara i full blom här runtomkring, det ser jag verkligen framemot. Och jag ser framemot att få komma till IKEA, för nu har jag fått veta vart det ligger. Problemet är bara att det tar några timmar att ta sig dit... OCh jag ser framemot att få gå till kyrkan på torsdag och på söndag. OCh jag ser framemot att snart få åka hem och sova... ;)
 
Tyck nu inte synd om mig, för jag har det bra, men ibland kommer jag på saker jag VERKLIGEN uppskattar hemma med!
 
Ha det gott!
 
Sofia
 
Kolla in gårdagskvällens tågfilm hät:
 
https://www.facebook.com/photo.php?v=10151454132367739&l=679153908697837567
 
 

Kommentarer
Postat av: Kristina Lundberg

Hej Sofia! Pippi på engelska... Utgår du då ifrån en bilderbok? Finns Tommy och Annika med? Herr Nilsson förstås... Ja, tala om en rolig utmaning! Så kul för de engagerade lärarna och eleverna att få ta del av detta! Här smälter snön mer o mer för varje dag. Idag har jag hängt tvätt ute. Vilken doft!
Hälsningar Kristina

Svar: Hej!Vi utgår från den tecknade Pippi serien. Vi har med Tommy och Annika, HErr Nilsson, familjer, Kling och Klang, Tant Prysselius och några till. det kommer bli super! Vi har tom några från högstadiet som kommer vara häst...
Fia

2013-04-24 @ 19:39:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0