Nästa hållplats… Ostaroschna, dvera zakrivajotsja!

Nästa hållplats… Ostaroschna, dvera zakrivajotsja!

Jag börjar lära mig namnen på hållplatserna, det är bara ett par som jag har lite svårt att komma ihåg. Jag har även lärt mig "Akta, dörrarna stängs"! Det är extra viktigt i tunnelbanan, för där stängs dörrarna fort och snabbt. Om man inte snabbar sig så blir man kvar utanför. Det hände mig förra veckan, jag tog lite för lång tid på mig och så stängdes dörrarna mitt framför näsan. Tur för mig att nästa tåg kom 30 sekunder senare… Och nedan hittar ni en interiör från Uställningsvagnen!

Idag har jag presenterat pysslet på Kids. Det var grisar. Jag lärde mig några nya ord, och barnen var snälla mot mig. Det är så konstigt, ibland flyter Ryskan på som ingenting, ibland blir det totalstopp i hjärnan och jag minns nästan ingenting. Men en dag….

Jag har hittat en bra pluggplats iallafall, det är inte Globus, det är i kyrkans café. Ljust, härligt, gott fika och så känner jag mig inte dum när jag sitter några timmar på raken. För där finns det en del som tillbringar hela sin dag. Exempelvis några afrikaner som jobbar via sina datorer och tycker det är tråkigt att vara hemma och göra det. Det händer alltid något där, hemgrupp, Alpha, pensionärslunch, ungdomsgrupp, name it! Och jag behöver lite "pluggro" eftersom jag behöver skicka in några uppgifter till Sverige. Och det verkar som att jag har samma behov här som hemma; åka iväg och bara koncentrera mig på det jag ska göra. Så jag kommer nog bänka mig i kyrkans café på måndag med…

Idag träffade jag ett team från Livets Ords Uppsala i kaféet. Och vid närmare samtal upptäckte jag att det fanns en Kungälvsbo med i gänget. Jag trodde knappt det var sant! Dessutom hade vi aldrig träffats innan. För mig var det rätt skoj iaf! Sen hade vi en hel del gemensamma vänner i Connect Church, Göteborg, så världen är inte så stor!

Jag fick även vara med på lite kalas via Skype. Carl hade 6-årskalas och en del av familjen hade samlats på Tjörn. Väldigt roligt att "träffa" er! Kan tänka mig att ni njöt av värmen och våren där idag. Och så hoppas jag att ni hittade rätt när ni åkte hem igen, Helena!

Imorgon blir det först gudstjänst i kyrkan, därefter ska jag vara med på de yngstas Kids, som kallas Skogen. Väldigt mysigt tycker jag. Nu ropas hållplatsen innan min ut, så nu är det nog dags att avsluta detta inlägg!

Sov gott! Ta hand om varandra!

MIss Sofia (som jag kallas av eleverna på skolan)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0