Från ett vintrigt Moskva



Idag när jag vaknade var det återigen vitt på rutan, det var snö trots allt som föll igår. (jag inbillade mig att det var stora regndroppar) På taken runtom låg ett tunt lager av snö. Tack och lov har det smält undan en hel del under dagen, men det blir halt på kvällen när kylan kommer. Nästa vecka önskar jag faktiskt värme, sol och kanske lite varmt regn.

Igår när jag kom till kyrkan var det fullt med motorcyklar utanför. Det visade sig vara en Bikerkonferens som pågick i kyrkan. Det känns som att den här kyrkan aldrig sover, för det händer alltid något i något hörn. Hörom kvällen när jag väntade in min kompis, klockan var nog närmare midnatt, hörde jag plötsligt lovsång och bön. Det var den Vietnamesiska gruppen som hade bönenatt. Och jag inser mer och mer, för varje dag att här finns något för de flesta! Och finns det inte och behovet finns, så kommer det att finnas!

Jag var uppe tidigt i morse för att ta mig till kyrkan och söndagsskolan. Igår hade vi en fantastisk Kidsservice och idag var det många barn som var på de olika grupperna. Vi hade även "Jarmarka" En liten marknad med olika leksaker för barn, alla hade minst 2 smileys att handla för. De flesta hade mer eftersom de hade sparat ihop under en längre tid på olika belöningstävlingar. Åh, vad jag önskade att jag var barn på nytt!!! Vi gjorde även helt fantastiska pyssel i grupperna idag och jag önskar verkligen att jag hade fotat dem, för de blev såååå fina!

Efter de två kidsservice som var idag, hade jag tid att träffa min vänner, Karina och Nadjezda, från några år tillbaka. Vilken glädje att få träffa dem igen! Karina följde med mig på ungdomsmötet senare på kvällen, vilket var på ryska. Men vilken fantastisk atmosfär det var och vilken grymt bra lovsång! Önskar att ni hade kunnat vara med och höra! Efteråt hängde jag med Karina i cafeét och intog en god kopp Cappucino.

Nu är jag lite seg, ska dricka en kopp the, sen ska jag sova gott, utan att drömma på ryska att jag har glömt något, eller missat min station.

Ha det gott, vänner!

Kram Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0