Förkylt!

Förkylt!

Det var en förkylning som satte igång iallafall. Jag trodde inte att jag skulle få någon, men men…. Vistas man med tusentals andra människor på tåg och tunnelbanor och tio procent av dem är förkylda, så är nog risken något högre att även jag åker dit! Jag känner mig bättre än i torsdags, men likväl blev jag hemskickad från kyrkan. Jag låter alltid mycket värre efter ett par dagars förkylning än vad det egentligen är, men, men… Jag åkte till Globus och tog ut lite kontanter istället. Man kan inte räkna med att alla tar kort i den här staden, speciellt inte kollektivtrafiken, här gäller kontant betalning i kassan eller direkt till chauffören. Dock finns här automater, men jag tror bara de tar kontanter också… Jag bestämde mig för att köpa ett par filmer också, de var väldigt billiga, typ 6 kr styck. Den första, som även var på engelska, var så sorglig, så den klarade jag inte av att se klart. Den andra, som jag trodde var på engelska, var dubbad, så den orkade jag inte kolla på… Så blev den filmkvällen! Får kolla lite mer noggrant nästa gång vilka språk som anges!

Igår skulle jag och Lena gå på teater. Vi kom dit, gick till Administratorn och sa att en skådespelare hade bjudit in oss. Problemet var att han hade bara reserverat 6 biljetter, men bjudit in många fler, så vi fick inga biljetter. Istället åkte vi till Arbat och promenerade och så blev det en liten kaffe/the fika på Starbucks istället. Men det är inte fy skam det heller!

Nåja, imorgon hoppas jag på bättring. Tänkte gå till kyrkan kl. 13.30 och lyssna på Johnny Foglander. När det nu kommer en svensk, så måste jag ju bara vara där! Efter det är det planering med söndagsskolan. Men jag lovar att ta det lugnt, vila och ta piller!

Det verkar som att våren äntligen har kommit! Men snön smälter vääääldigt långsamt! Speciellt här i utkanten av Moskva. inne i stan är den nästan borta, men meterhögarna här verkar inte ha bråttom bort i solskenet!

Ska kolla om jag har lite täckning nu i tvättstugan, då kanske inlägget kommer ut ikväll!

Ha det gott!

Kram Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0