Molnen gråter och solen lyser med sin frånvaro.

Jag kan inte förstå det riktigt, men igår slocknade jag innan 23 och vaknade först 9 imorse. Det känns som om all kraft rann ur mig i går kväll. Jag hade sett fram emot fint väder den här helgen och när jag tittar ut genom fönstret ser jag bara molnens tårar. Vem beställde regn istället för sol??? Nåja, kanske blir det softa, städa, tvätta dag då. Synd atyt jag inte har det där trollspöet som tvättar och städar själv, då hade jag kunnat softa HELA dagen! 
 
Under veckan har lite ny kreativ inspiration dykt upp. Nalletillverkning på fritids har skapat idéer hos mig och även min symaskin får stå framme i hopp om att bli använd. När jag igår var med eleverna på träslöjd blev jag även inspirerad till detta. Jag kom på hur man gör när man ska göra en ritning på något som är 3dimensionellt. Rätt bra utav en språkmänniska om jag får säga det själv....
 
Under veckan har jag faktiskt försökt att inte jobba hemma. Det räcker att jag gör lite extra tid på jobbet varje dag. Dock är det ganska svårt, jag gillar att få ordning på saker och när jag satt i bilkö i  måndags, eftersom 4 olyckor hänt på 8 timmar strax nedanför kungälv, så funderade jag allvarligt på att plocka fram datorn och koppla upp mig. Men risken hade väl varit att jag varit inblandad i den 5 olyckan då.
 
Nu är det dags att ta itu med livet, trots molnens stora tårar och avsaknad av sol.
 
Ha en bra lördag!
 
In His Love
 
Sofia

Kommentarer
Postat av: Anne-Charlotte Fröjd

Trots dettta något tunga höstväder oandra utmaningar ,så lyser ju du upp tillvaron för så många människor runt dig . Nallarna var ursöta och får barnen att våga vara lite gossiga inför varandra. utmärkt !
Vi ses imorgon . Anne-Charlotte

2012-10-21 @ 09:21:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0