En dag med innehåll

Vad innehåller en dag med innehåll egentligen?
 
Är det en slags schematisk dag som jag bockar av, typ kl. 11 pratat med grannen=bra innehåll, kollat tv=mindre bra innehåll, sovit länge=massa tid försvann...
 
Eller är det att jag gör rätt saker, klär mig snyggt, sminkar senaste sotögonen (vilket jag inte kan), säger det mest chica orden, lyssnar på den rätta musiken, kör på ytan och polerar den frenetiskt?
 
Eller blir innehållet det jag tar med mig när jag gör mig klar för sömnen, det som gör att jag somnar gott eller sover dåligt... En dag med innehåll kan ju vara både en bra och en dålig dag...
 
Men idag är det en dag med bra innehåll! En dag då jag har fått så mycket! Och ännu mer fått en tydlig fingervisning om mitt liv. Jag älskar när kyrkan blir mer än yta och glam och öppnar sina armar för de brustna. Som ger hopp mitt i förtvivlan, som delar smärtan och glädjen i livet
 
Jag älskar en sång, Hosanna, där en del av texten säger "in your kingdom broken lives are made new, you make us new" Se den här http://www.youtube.com/watch?v=GZBiC_5aI6k 
 
Även jag, med all min brustenhet, får plats i Guds rike. Det är gött! Det ger en hel del innehåll!
 
Sov gott!
In His love
 
Sofia

Kommentarer
Postat av: Anne-Charlotte Fröjd

Vilken underbar uppmuntran , ger hopp om det kyrkan kan bli om vi lägger ner våra masker och fäster vår blick mot Jesus. Då kan ju våra möten med männislor (varandra) bli inspirerande och till utveckling i rätt riktning. Anne-Charlotte Fröjd

2012-10-17 @ 09:42:37
Postat av: Anne-Charlotte Fröjd

Vilken underbar uppmuntran , ger hopp om det kyrkan kan bli om vi lägger ner våra masker och fäster vår blick mot Jesus. Då kan ju våra möten med männislor (varandra) bli inspirerande och till utveckling i rätt riktning. Anne-Charlotte Fröjd

2012-10-17 @ 09:42:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0