Bröllop, barfota och bad

¨Tänk att semestern satte igång till slut. Den rivstartade med bröllop på lördagen i Funbo kyrka (en vacker sådan) och efter att ha legat efter övriga semesterfirare tog jag mig tillslut fram till Uppsala på fredagen. Hualigen så sakta folk kan köra. Och jag höll hastigheten för er som undrar... Frågan är om de övriga överhuvudtaget kom upp i maxhastighet.

På lördagen fick jag äran att spela piano på Samuels och Monicas vigsel. OCh vilken vigsel! Så vackert och tårdrypande som bara en vigsel kan vara! Festen var i Stockholm och det var en alldeles sagolik sådan med ett varmt och vackert Södermalm. Men, jag hade glömt mina lågskor, vilket innebar ett småspringande i 1 dm höga klackar som suttit på mina fötter nästan hela dagen. När vi tog oss till bilen igen tog jag mig friheten att gå barfota genom Stockholms gator. Vilken lycka!

Igår tog jag mitt första dopp i Östersjön (för detta året). Det sades vara 14 grader. Men om det var 14 grader har jag badat i 5 grader på västkusten. Det var helt ok och svalkande! Minst 18 grader iaf... :) JAg och min fina vän sara åkte till Gräddö, där jag var en del somrar på 80-talet. Vi hittade husen jag bott i och tog lite smygfoton. Dock hade det blivit villor där ladan låg och all den ved jag staplade  i vedboden som 6-åring hade väl redan värmt upp huset tillräckligt för även de var borta. VAckert var det iaf och det kommer nog en liten bild framöver.

På kvällen tog vi en låååångpromenad i Gottsunda och jag inser att det är en härlig plats det med. Många hyreshus, skog, villor och spännande händelser. Jag känner mig som hemma!

Nu blir det en liten promenad igen och sen börjar resan tillbaka till väst.

Ha det gott vänner!

Peace to you!

/Sofia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0