En dag till har gått till historien!

Är du i min absoluta närhet, tex finns på samma jobb som jag, bor granne med mig, är familj, kyrka eller annat, så ska du veta att en och annan ber för dig. Idag kunde jag berätta det för en som ville veta mer om min skola, att vi ber för de barn som går på vår skola och att vi även ber för familjerna. Vilken fantastisk omsorg det är att få be för någon. JAg kan inte alltid göra allt praktiskt, men jag kan hjälpa någon genom att ge uppmuntran och, just det, bön. Jag kom hem för en stund sedan från kyrkan. Där hade vi träffats och bett för vår stad, Kungälv, och en del annat som kom upp. Jag älskar de där stunderna, jag vet inte varför, men det ger mig kraft och styrka att ge till andra människor runt omkring mig. Att jag var yngst ikväll gör mig ingenting, jag gillar den där känslan av grandparents house som infinner sig när äldre människor glatt ger till mig som är "ung".

Jag önskar att jag ännu mer kunde ge styrka till människor omkring mig, att jag kunde ge dem en bit av himlen, att deras liv skulle bli lite lättare att klara av. Så nu funderar jag på hur jag ska göra. Och var jag ska göra det. Och att jag skulle våga ta emot av andra människor som vill göra något för mig. För det kan ibland vara lika svårt!

Så kallar sömnen snart igen... MEn kom ihåg att om du inte vet vad du ska göra, be för någon i din närhet, resultatet kan bli helt awesome!

In His Love

Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0