Den sista oktober tjugohundraelva.

Så har då höstlovet startat. Men jag jobbar. Idag hade vi höstmaskerad på fritids, de flesta av oss var väl lite mer fantasimänniskor. vi kallade oss för "ledsen mun", häxan, tant Magnhild, Hilda, spöket, spindelprinsessan, häxprinsessa. Jag sminkade mig så illa så jag blev rädd för mig själv. UGHA!!! Nä, nästa gång vill jag vara ängel och inte tant Magnhild, hon hade alldeles för stora läppar och hade fått rött spindelnät på hakan. Och liknade mest Zaida på Kiviks marknad. Efter vi hade maskeradat lite och dansat till sommarsången "JAg får aldrig nog av sommaren" fick barnen andra tankar och började måla varandra som djur. Själv fick jag sätta mig vid symaskinen och laga häxprinsessans klänning som plötsligt sprack i sömmen och visade hela härligheten. Efter ett misslyckat försök, uppsprättning och ny raksöm blev den som ny igen. Tänk att jag har mina sytalanger kvar ändå!

Imorgon har vi studiedag på vår andra skola, det ska bli spännande tycker jag. Det är kul att träffa andra och höra deras tankar och ideér. Det blir liksom en korsbefruktning.

Onsdag blir en mattedag, jag behöver repetera lite, skriva en matteuppgift och försöka göra mitt bästa för att lyckas på nästa veckas prov. Dagen kommer avslutas på Livets Ords kvällsbibelskola i Göteborg. Sen bär det iväg till andra sidan sverige!

Så nästa uppdatering blir väl framåt måndag!

Lev väl!

Kommentarer
Postat av: Sara

Men kära hjärtans, har du bloggat sen juni 2008 och jag har inte fått veta det förrän nu. Ojojoj...men jag ser fram emot vår lilla trip till Riga denna helg. :)

2011-10-31 @ 20:39:03
Postat av: sofia

hejsan du! jo, så kan det gå om jag håller tyst om något... HAr inte varit überaktiv sista månaderna, men kom på att det är ett bra sätt att skriva ner sina tankar och känslor... Tänk att vi ska till RIga i helgen! Längtar!!!

2011-11-01 @ 20:03:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0