Helt plötsligt kände jag mig rik...

Idag besiktigade jag bilen. Jag fick 2 st 2.or, men det var ingenting mot vad jag i min inre fantasi hade målat upp. Där skulle jag inte ens kunna få köra hem! Av det luftslottet blev... en länkarmslagring och spindelled. Inre ens den där obligatoriska vinklingen av lampan fick jag anmärkning på. Den fixadeinspektörn själv. ( I vanliga fall har det krävts ett akutbesök på verkstad...) Så jag kände mig rik när jag åkte därifrån. Jag kommer inte behöva köpa en ny bil!

MEn rik är jag på mycket! Jag har en helt fantastisk familj: mamma, 3 systrar, 1 bror och 6 syskonbarn. I helgen hjälpte min svåger mig med att byta bromsbelägg. Carl, systerson, höll mig sysselsatt hela dagen! Och igår åkte jag till Alingsås för att sova hos min andra systers familj eftersom jag skulle besiktiga bilen där. Imorse kröp en liten 4-årig flicka ner bredvid mig, sen kom en till 4 -åring oc kryper ned i 1 minut innan hon ropar: Upp, sa jag! Så då kom vi på att vi kunde lägga madrassen på golvet och ligga och mysa och titta på bilder i telefonen. När klockan närmade sig 7 gick vi ner till de andra. En väldigt mysig morgon!

Nu ska jag snart sova igen, för imorgon är det onsdag och en dag närmare helgen!

Bless!

Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0