Så var det över nu då!

Idag hade vi skolavslutning. Med julspel och kyrka och allt. Barnen var så duktiga och jag är så stolt! Det är något speciellt med skolavslutning, alla är lite nervösa innan, sen kommer vi till kyrkan, har avslutning och sen är allt över! Då andas vi ut, tar hand om de få barn som ska vara kvar på fritids och kan inte förstå hur en termin har kunnat gå så fort. Själv jobbade jag bara halva dagen då min vad fortfarande gör sig påmind om jag går för mycket. Men imorgon blir det full dag!

Ikväll skrev jag också det sista kapitelprovet i matte B på Komvux. Det var Geometrin som fick sig en genomkörare och jag är ganska säker på att jag får godkänt! Nu taggar jag för Nationella Provet som jag ska göra i januari. Att det har gått bra på alla andra prov har inget med betyget att göra, för att få bättre än godkänt ska jag ha VG eller MVG på NP. Så här får repeteras matte i jul!

Jag ser så mycket fram mot nyår! Konferens i Uppsala, träffa goda vänner och lyssna på bra undervisning är något som är positivt för mig och när det är nyår önskar jag få omge mig med det. Julen blir på ett annat sätt i år, vi är inte storfamilj i firande utan mindre enheter i firande. Det är helt ok, för det jag ska njuta mest av i jul är 4 dagars ledigt!!! och sen arbeta 1 dag och sen köra en hel veckas ledigt! Jag kommer stornjuta!!!!

Nyheterna på TV får mig att fundera över vad som kommer hända 2012. Nordkorea, Albanien, EU, USA, Kina, Ryssland, Putin... Utvecklingen kan gå åt vilket håll som helst! Men spännande blir det med all säkerher.


Nu ska jag börja tänka på sömnen jag...

Sov gott!

/Sofia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0