Bästa veckan hittills var vecka 30!

Förra veckan var jag i Uppsala på Europakonferensen på Livets Ord. Vad var det nu för bra med den då? Ja, kanske beror det på att det var väldigt bra och jordnära undervisning. Som var enkel att praktisera i min vardag och i mitt liv. Kanske var det för att det fanns tid för att be för människor i nästan varje möte. ( jag var i stort sett stamkund på de stunderna...) Kanske beror det på att jag lärde känna flera nya människor som berikar mitt liv (förhoppningsvis berikar jag dem tillbaka) Kan det beror på att jag träffade flera underbara vänner som har berikat mitt liv i många år? Kanske var det Gud själv som gav mig tillfällen att fundera över mitt liv och min framtid? Kan det bero på en mix av dem allihopa? Iaf så tog jag en hel del beslut om mitt liv och min framtid. Jag vilar i att de är Gudainspirerade beslut, annars har jag en känsla av att Han sänder någon som stoppar upp mig på vägen.

UNder en sån vecka när det är en massa undervisning, möten mellan människor, små utflykter till Thun´s eller en strand så möter man människor. Alla möjliga slags folk och språk. Alla gör intryck på sitt sätt. Killen med spikes och trådiga jeans (jag menar här att det var långt fler hål än tyg på dem), norrmannen från Slemmestad med sin spruckna hand, albanienmissionären med hjärtat på rätt ställe, Sarorna som är så omtänksamma och roliga, Ramona som inte drar sig för att dra med mig på allt möjligt, Mats-Ola Ishoel som predikade så kanonbra och som alltid är en förebild eftersom han och hans familj bor i Moskva, alla dessa människor som städade toaletterna så att vi andra slapp ta oss till andra ställen och göra våra små behov.... Listan kan göras lång. Väldigt många människor gjorde intryck på mig och förhoppningsvis på mitt liv, så att jag blir en bättre person och kan göra intryck på någon annans liv.

Nu drar jag snart till Öland för att umgås med några av dem som gjorde intryck på mig förra veckan. Vad månne det bli av detta?!

Och en liten grattishälsning: Lotta, jag är så glad för dig! Grattis igen (dock lite sent....)

Blessings!

Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0