Snart slut på en rolig helg....

I fredags styrde jag min lilla Flisa österut, närmare bestämt till Jönköping. Den här helgen skulle jag besöka Ramona Burning och ha kul. Och kul har vi verkligen haft. JAg har varti med om många upplevelser och goa möten med människor. igår var vi på Afromiddag. vi fick fisksoppa och någon annan slags rotfrukt med stark sås. Fisksoppan var väldigt god. Iaf när jag hade fått en bit utan huvud... Jag satt och åt soppa och försökte urskilja köttet från benen i fisken... OCh så tog jag något som såg ätbart ut... det smakade inte fiskkött kan jag lova. Vår värd såg mitt bekymmer och erbjöd sig genast hitta en bättre bit. Senare på kvällen var vi och lyssnade på Ramonas vänner i Lemongrass på Kulturnatta. De var sååååå bra. Så gott sound! Igår gjorde jag dessutom av med en massa pengar på shopping.... helt underbart!!!!

Idag var vi på gudstjänst på Livets Ord i Jönköping. Det var en så kanonbra predikan om att möta Jesus. Sen talade en missionär lite om arbetet i Indien och hur viktigt det är att komma ihåg att det handlar om människor, inte en siffra i statistiken utan en individ. Väldigt tänkvärda ord! Efter gudstjänsten tog vi oss till Utsikten i Huskvarna och fotade oss.... och utsikten. Sen gick vi loss på A6. Eftersom mina fötter hade gått i högklackat hela dagen blev det ett stort inköp; LÅGA boots! Snygga!

Nu ska det bli mat hos Ramona, sen styr jag kosa tillbaka till väst.... Me like Jönköping!!!

/Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0