Kraftig (h)järnbrist, men en del är roligt ändå!

Jag har ätit för lite järnprylar, jag har järnbrist eller så ger jag järnet för ofta... Fick tabletter av doktorn och uppmaning till fler prover. Jag fick veta att har man så lågt Hb som jag så finns det en orsak till det, det ska inte lämnas outrett. Så nu boostar jag med järnrik kost, bara 1 kopp kaffe om dagen, flera glas med juice (färskpressade) och blutsaft. Nu vill jag bara att det ska gå några veckor till så jag får veta att Hb:t ligger på 130 eller så. Det hade kännts såååå gött!

Hjärnbrist har jag också... Min hjärna vill inte koppla så fort. Det gör mig trögtänkt och trött... (Det kan ha att göra med järnbristen iofs) Men detta stressade samhälle passar inte järnbristare, det passar när allt fungerar och hjärnan och järnet är på topp. Ibland funderar jag på att åka på en tyst retreat en helg och bara vara tyst, jag undrar om min hjärna skulle susa lika mycket eller om jag skulle höra tystnaden runtomkring.

I lördags fick Kungälv besök av mina små godisbitar från Alingsås. Vi var på kyrkogården och la kransar och tände ljus, sen åkte vi till mamma och åt tillsammans. Mina fina pärlor är underbara! Lillan gick själv flera gånger och var sååå stolt. JAg var på 20-talsfest i lördags i Lindome och min syster hjälpte mig att sminka och fixa håret. När jag var klar och skulle gå frågade jag Lillan om jag inte kunde få en kram, men hon kände inte igen mig utan sa skrattande "Nä". hur jag än försökte så uteblev kramen. TUr för mig att jag fick en innan och att jag fick från hennes syskon.

Festen var också rolig. Jag dansade charleston och en annan dans, helt galet kul. Kanske skulle jag leta upp en dansskola i Gbg och sätta igång! ;)

Nä, nu ska jag kolla på televisionen en stund innan jag stänger mina blå för idag.

Take it easy out there!

/Sofia

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ta apelsiner, det är ännu bättre än juice, det säger iaf dietisterna, då får man fibrerna med oxå... Men iof så är det ju lättare att dricka 1 glas juice istället för 3 apelsiner. Hmmm... jaja

2010-11-08 @ 20:21:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0