En kort sammanfattning

Kära vänner!

JAg har inte haft ork att skriva så mycket sista tiden, jobbar mycket, pluggar mycket, men framförallt vill jag försöka vara stöd till mins systrar så mycket som möjligt. Just nu behöver Lilly mycket support; det kan vara att passa henne eller hennes syskon, eller bara finnas i huset och hjälpa till med det som behövs.

I måndags passade jag lilla sessan på sjukhuset, ja, på sjukhuset har hon tillbringat sin tid på sen förra måndagen, då hon hade ett crp på runt 200. Hon blev inlagd omgående. Crp:t sjönk under veckan, men steg igen p.g.a en ny infektion. NU verkar det gå neråt igen iallafall. Vad är det då för fel på henne? Hon har drabbats av leukemi: ALL pre-B. Hon verkar ha svarat bra på behandlingen hittills, men den ska hålla på i 2,5 år eller 30 månader. Så snart har hon bara 29 kvar.... Min sessa är fantastisk, hon är underbar! Och nu är vi många som ber och hoppas att hon ska bli helt frisk och få må bra på vägen dit.

Min mor bor en del hos mig nu, hennes lägenhet är vattenskadad i kök och hall, så det blir svårt att göra något vettigt där... Tur för henne att hon har 5 barn att välja boende hos då. Så ibland bor hon hos lilla sessans familj när lillan har behandling och sen kan hon välja och vraka bland oss andra vid behov. Jag har tur iaf, för mitt badrum blev storstädat idag!

Nu regnar det ute och åskan har hälsat på en del de sista dagarna, men det gör inget. Jag älskar att ha öppna fönster när det regnar och åskar!

Ta hand om varandra vänner och var tacksamma för det ni har. Uppskatta varandra och ge positiva kommentarer utan någon prestationsbakgrund! Vi behöver det!


Många kramar Sofia

Kommentarer
Postat av: Lotta

Hej Vännen! Tänker på er alla! Va bra att L reagerar positivt på sin behandling! Så ska det fortsätta!!! Här är det också mycket nu, flytt om 2 v m allt vad det innebär, bröllop i Lidköping hela nästa helg, två arbeten just nu. Men snart är det semster!!! Längtar! Vad skönt för dig att du ska ha en låång semster, det är du verkligen värd! När exakt ska du ha semester? Jag har v 27-30. Vi får höras vidare för du måste ju komma till denna sidan av Sverige o hälsa på! STOR kram!!

2010-05-23 @ 10:09:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0