Tankar en sen kväll i början av mars

PÅ Tv visas Saltön, sommarbilder träffar mina ögon. Ute ligger snön fortfarande kvar. På morgonen idag träffade solens strålar mitt fönster och nu tycker jag mig höra och se tecken på vår...

PÅ ryskan blev jag trött på mig själv. Det är inte läge att slarva med läxor i lingvistik. Så nu måste jag läsa den norska, ja norska, grammatikboken igen. Denna gång ordentligt. JAg hatar att inte ha alla rätt! Och när kommentaren blir " läs på om G plur." då känns det hela ganska hopplöst.... Då har jag drömmen i sikte; en fil.kand i ryska! Och denna termins delmål är: VG i lingv. B och skriftlig språkfärdighet B... Samtidigt måste jag fundera över livet; är jag rätt? Är jag på rätt plats? Är jag rätt person? Är jag på rätt väg?

När jag ser Saltöns bilder funderar jag... Kan man leva så alltid? I sol, mysig miljö och i stillsamhet?

Ja, imorgon vill jag nog inte bli sån, men just nu hade det varit sååå skönt att sitta ute vid havet, en kopp thé, en brasa, en gungstol och en god bok....

Ja, mina tankar en sen kväll i början av mars....

/Sofia

Kommentarer
Postat av: Lotta

Jaaaaaa, ett nytt inlägg! :-)))

Ja, det kanske är ryskan som du ska satsa

på för det verkar ju gå som tåget....eller albanskan hi hi

Ha det bäst, kram Lotta

2010-03-09 @ 15:22:55
Postat av: Lotta

Jaaaaa, ett nytt inlägg!! :-)))

Ja, det kanske är ryskan du ska helsatsa på för

det verkar ju gå som tåget....eller albanskan hi hi

ha de görbra, kram!

2010-03-09 @ 15:26:23
Postat av: Tony B

Tänka sig. Lite vårsol och några sommarbilder på TV fick dig att börja blogga igen. Härligt!



"Är jag rätt person?" låter som en ödesdiger och tung fråga. Det borde du nog inte tvivla på. Men allt känns lättare när dagarna blir ljusare och soligare. Och till sommaren kan nog Saltö-drömmarna slå in. Det tror jag i alla fall.

2010-03-13 @ 08:47:44
URL: http://gladatony1.wordpress.com/
Postat av: David

Hej Sofia, har du nångång läst böker av Georg Lukács eller M M Bakhtin?

2010-03-29 @ 22:05:18
Postat av: David

P.S. Jag läste följande lite längre ner under rubriken "Gott Nytt":

"sen gav jag, Ramona och Oeze oss av till MAria och David för en mysig kväll".

Jag ville bara säga att jag är en annan kille som heter David. Jag har aldrig träffat dig! :)

2010-03-29 @ 23:27:41
Postat av: David

Hej! Är du kvar här? Du skrev på en annan hemsida att folk är välkommen att läsa din blogg och lämna kommentär men det är inte kul om man får inget svar. Jag vet inte. Det kanske var en gammal profil. Ha det bra!

2010-03-30 @ 21:54:58
Postat av: Sofia

Oj, sorry, har slarvat med bloggen på sistone. Hoppas att du inte har tappat hoppet helt. Tack för att du kommenterat! Idag kommer några nya tankar...

Glad Påsk!

2010-04-04 @ 00:14:10
Postat av: David

Hej! Det är lungt. Det är nåt som händer. Jag ska försöka läsa lite mer snart. Just det.... har du nångång läst böker av Georg Lukács eller M M Bakhtin? Det var det jag ville fråga dig förut. Ha det så jätte bra!

2010-04-06 @ 15:12:56
Postat av: Sofia

Sköönt! Nä, jag har inte läst något av de författarna. Borde jag det kanske? Får ta det i sommar efter alla dessa pluggtider som kommer...

Bless U!

2010-04-06 @ 15:55:49
Postat av: David

Hej! Bless you! :)

Om du inte behöver läsa deras böker, då rekommenderar jag att du struntar i det! :)

Jag har läst två eller tre av deras böker på engelska. Det tar kanske en eller två timmar att läsa en enda sida. Det är inte särskilt roligt. :) Men det var därför att jag ställde frågan. Jag ville se om det är lättare att läsa deras böker på ryska. Allt gott från mig!

2010-04-06 @ 23:34:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0