En varm kväll i Eskilstuna är som....

... en lång kväll i en bastu. hela kroppen känns tung efter en väldigt varm dag. mor och jag tog en sväng ut till Sundbyholm för att svalka oss. Hjälp vad varmt det var ute! Kvällen inleddes med köttfärssås och pasta och avslutades med en kopp the vid halv elva tiden....

Däremellan blev det läsning. Jag fastnade i boken "165 dagar" som handlade om missionärsparet Brolins fångenskap i Kaukasus. JAg sträckläste boken. Något i den gjorde att jag inte kunde sluta läsa. Den är så hemsk, men samtidigt så fantastisk. Jag minns hur människor i Sverige bad för dem. Hur de gamla, som jag var hos i hemtjänsten, ofta pratade om dem. Hur mina vänner som kände familjerna ofta tänkte på dem och hur jag själv funderade över Ryssland och dess framtid. Tänk att våra kvällstidningar skrev om dem varje dag efter att de suttit kidnappade i 100 dagar. Men tänk också hur allt elände även vittnade om en tro som bär. Jag kan verkligen rekommendera er att läsa den, den framkallar både tårar av sorg och glädje!

Imorgon ska det bli en varm dag igen, så jag lär nog försöka doppa ner mig i någon söt pöl i Sörmland, är du på samma plats som jag kanske vi ses!

Förresten, lillan fick behandling idag, men fick åka hem igen efteråt. På fredag har hon hjärtultraljud och nästa vecka börjar en ny fas i behandlingen med en ny cytostatika. Visst är ni med och ber för henne?

Bless U all!

/sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0