Vilken katastrofalt dålig bloggare jag har blivit!

DEt är här lägre än glocalnet! Frånen varjedagare till en gång imånaden bloggare... Skärpning Sofia!

Det finns några saker jag skulle vilja dela med mig av...

Förra tisadgen hände något hemskt på VÄstkusten. PAstorsparet Gniste i Uddevalla bränn och rökskadades i en brad. Mannen, Håkan Gniste ligger allvarligt skadad i Linköping. Man kan följa församlingens blogg på fristaden.nu och hålla sig uppdaterad om läget. Det tuffa är att klara väntan och hur allt ska gå. Men tiden är vår vän! Han kan nog få ligga nedsövd så länge det är möjligt, bara han återhämtar sig! Många människor ber för familjen och församlingen.

När man får till sig såna här saker blir allt annat mindre viktigt, vad är en finanskris i jämförelse med en människas liv? Vad är en bilbesiktning jämförelse med en familjs vara eller inte vara? Allt verkar få perspektiv sådana här dagar!

Fick även veta en av mina närmaste vänners pappa hade fått en hjärtinfarkt idag. Visst kvittar det om solen lyser eller inte då! Eller om jag hann städa köket eller inte!? HElt plötsligt blir längtan efter en bönepromenad mer påtaglig, så alldeles strax ska jag äntra ut i den mörka kungälvskvällen och prata med Pappa i himlen!

Ta hand om er vänner! Hoppas ni fortfarande orkar läsa min blogg emellanåt...

KRam Sofia

Kommentarer
Postat av: Tony B

Hej Fia!



Vilka väldigt bra reflektioner! Vi borde glömma finanskrisen och annat "viktigt" och tänka mer på varandra i stället.



Hälsningar Tony B

2009-03-10 @ 22:47:33
URL: http://gladatony1.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0