Solen skiner och man kan känna vårens varma filt sänka sig ned...

På en verkar hela vädret ha gjort en helomvändning! Förra torsdagen var det snöstorm, idag gick jag med munkjacka ute! Visst är det fantastiskt! Jag blir bara sååå glad!

Har jag något nytt att berätta då? Nä, det tror jag inte.... JAg har softat hemma ikväll, kom iofs inte hem förrän kl. halv sju, men eftersom jag hade grillat korv i skogen med fritids, så luktade jag skorsten. Duschen var inte ett alternativ, den var ett tvång! Sen har jag slötittat på TV och kännt sömnen ta tag i mina små blå.

På söndag ska vi ha årsmöte i kyrkan, predikan ska handla om "passion och ansvar". Det är något jag tycker ska bli spännande att höra! Att jag sen ska sjunga i kubik de närmsta 5 veckorna känns som mindre lyckat. Tur att det är min skolkör som ska sjunga en av söndagarna! DE är bäst!

Lägger in en sångtext som jag skrev i juni för ett år sen, den handlar om frid. Kanske någon behöver läsa den! Om någon vill läsa historien bakom den kan ni läsa under rubriken juni 2008. Den kom till i bloggens början....

Frid

Min frid stannar kvar hos dig
Min frid ger dig ro
Min frid stillar din ångest
Min frid tar bort din oro

Även om åskan mullrar högt
Även om blixten skrämmer dig
Genom elden finns jag där
Genom mörker bär jag dig

Min frid stannar kvar hos dig
Min frid ger dig ro
Min frid stillar din ångest
Min frid tar bort din oro

Även när allting lyser klart
Även när mörkret skingrat sig
Genom lyckans glädje bär jag dig
I glädjen finns jag där

Min frid stannar kvar hos dig
Min frid ger dig ro
Min frid stillar din ångest
Min frid tar bort din oro


Vänner!
Sov gott! Det ska jag göra!

Kram Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0