Jag vill se ett under, men vilket?

JA, det kan jag fråga mig själv.... VAd vill jag se för under?! 
Världssvälten ramlar samman och alla äter sig mätta,
eller att min röriga lägenhet helt plötsligt bara svischar och allt hamnar på rätt sätt, gardiner är uppsatta på uppsatta gardinstänger och allt är fullpolerat,
eller att min systers diskbråck helt försvinner och att hon slipper bli opererad,
eller att drömprinsen bara hör av sig på något övernaturligt sätt,
eller att jag bara ska vakna upp och veta vad jag ska göra i framtiden,
eller.... det finns en hel massa under! ( En del av dessa är mirakler, jag vet)

Men då kommer frågan; vad ligger på mig i detta? Vad bör jag ta för beslut? Jo, jag kan ge pengar till de fattiga, eller städa hemma och så kan jag ta en dag med Gud och diskutera framtiden...

Drömprinsen och syrrans diskbråck är mer Guds sak... Jag kan inte göra mer för tillfället.

Nu måste jag sova lite och fundera på morgondagen. Vart är jag på väg?

In His Love!
Kram Sofia

PS. Lotta, jag hade FL ikväll, kan vi höras på torsdag kväll? Ds.

Kommentarer
Postat av: Tony B

För rätt många år sen läste jag boken "Ett under om dagen" av Pat Boone (den där gamla sångaren, du vet). Han berättade om saker som hade hänt i hans liv. Han menade att om vi bara håller ögonen öppna, kan vi se att under händer hela tiden. De kanske inte alltid är så storslagna, men när man upptäcker att det händer små vardagliga under också blir man glad.



Jag blir glad av att läsa din blogg. Du har en så positiv ton och det behövs bland alla tråkiga och negativa röster. Du kanske undrar vad jag är för en, som tittar in här och kommenterar. Du kan få en del svar på min hemsida: http://www.brothersinart.se/tony/



Där finns också en länk till min mail, om du skulle ha lust att diskutera under, drömmar och andra glädjeämnen i livet.



Tony

2009-03-19 @ 14:35:40
URL: http://gladatony1.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0