Ett molnigt och mulet Sörmland

Igår var jag i Stockholm. Tidigt på morgonen satte jag mig på tåget, slumrade lite och vips var jag framme i Stockholm. Jag blev alldeles virrig av alla människor och kände mig som en äkta lantis som stod med ryggsäck och försökte klura ut hur jag skulle ta mig till målet för resan: Musikhögskolan. Jag köpte biljetter till tunnelbanan och satte mig på tåget. Efter 2 hållplatser var det dags att gå av. Jag var rädd att jag inte skullle hitta, men det var så väl skyltat så det var bara att gå. Väl där så var det upprop och sen fick jag förbereda mig för det individuella provet. Jag sjöng, spelade piano, gitarr och så tutade jag oboe... hör och häpna; Sofia plockade fram sin oboe i tisdags och spelade inför en jury i fredags! Det kan man kalla framsteg. Efter det provet, som gick väldigt bra, var det dags för rytmer och puls. det provet var väldigt mycket svårare. Hur i hela världen ska man hinna?! jag fick ett par trummstockar i händerna och så skulle jag spela.... Kul var det iallafall. Efter det provet var det dags för ensemblespel. Det var kul! Vi fick rotera runt och spela för fullt. Sånt gillar jag!
Men allt roligt har ett slut! Halv två tog jag tunnelbanan tillbaka till stan. Där gick jag gata upp och gata ner tills jag kom på att Citykyrkan hade ett konditori. JAg letade upp det och satt där ett par timmar i väntan på Lotta och Dennis. Vid halv sju möttes vi på centralen och gick ut på stan i hopp om att hitta en bra restaurang... Tåget tillbaka till Eskilstuna gick kl. 21.51 och Johanna mötte mig vid stationene kl. 23. Sammanfattningsvis så var jag såååå trött och sov gott i natt.

För tillfället visar de från Volvo Ocean Race Marstrand på TV, det sägs att det är blå himmel där.... Det var väl det jag visste; Västkusten är Sveriges framsida! Stockholm i all ära, men det är stressigt! Folk springer hela tiden! Och det låter mycket... och det regnar! ;) Men det kan säkert vara alldeles, alldeles underbart!

Ha en skön helg!

/sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0