Hösten kom tidigt iår...

Idag har det varit grått, regn och stormvindar... DEt verkar som om hösten kom extra tidigt 2009. Hur ska detta gå? För tillfället längtar jag till sommaren, verkar som om många gjorde det idag, för ingen ville vara ute mitt på dagen, bara envisa typer som jag (skulle posta ett brev..) När jag sen skulle ta bussen spöregnade det och blåste rejält. Då skulle alla elever från gymnasiet självklart med samma buss,,, Blött och grått. Det var med stor glädje jag till slut kom fram till Humanisten i Gbg, slog mig ner med en kopp kaffe i handen och pluggade. Då blev jag sååå tacksam att det finns hus att gå in i när stormen kommer igång. När jag sen skulle hem regnade det inte, så jag tog mig en promenad från kommungränsen och njöt av Stefan Salomonssons predikan från i somras. Gött! Nu regnar det igen, men det gör inget, jag är ju inne nu!

Detta fick mig att tänka på att i Jesus har vi beskydd! Huset är som Kristus, vi kan springa in där mitt i stormen och känna trygghet! Jesus tar hand om stormen och jag får vara i Honom! Det är riktigt GÖTT!

OK, dags att sova igen!

KRam Sofia

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0