Att tala i tungor...

Ja, det är ju frågan... Idag fick jag en fråga av konfirmanderna när jag bad för någon av dem och jag bad då i tungor...Ffrågan var: Bad du på ryska nu? Njet, svarade jag, det var tungotal. Vilken bra fråga han ställde! Så då kom vi in på tungotalet också. Det blev en spännande bönestund iallafall.

Varför använder jag tungotal när jag ber? Jo, det är ett sätt att låta Gud få verka i mitt liv, att tala hemligheter med Gud, att bygga upp min inre person. Ibland känns det som om svenskan inte riktigt räcker till för det jag vill säga Gud...
Den Helige Ande är iaf en mycket bra person att känna, Han är hjälparen som ger mig vägledning i svåra stunder, den som visar på Jesu fantastiska kärlek till oss och Guds Fadershjärta! Visst är det underbart!

Jaaa, onsdagen är slut och torsdagen har jag inte koll på, men Gud kan låta mig få sova tryggt!

Ha det gott!


/Sofia

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ryska är och tungotal... det enda språk jag vet som inte är tungotal är teckenspråk... men man kanske kan be i Anden med teckenspråk... det skulle vara härligt!



:)

2009-01-31 @ 19:53:37
URL: http://www.uppmuntran.net/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0