Se till att ha konturer i ditt liv!

Har precis haft ett riktigt bra samtal med en god vän till mig! I slutet av samtalet kom vi in på att ha konturer i livet. EN person som inte har några gränser för vad som är ok, hamnar ofta i en utnyttjande ställning. Rättare sagt; risken att bli utnyttjad är ganska stor! Jag tror på givande, men också på att man får säga ifrån att nu räcker det, här går min gräns för vad som är OK. DU får gärna ha en annan gräns, men min går här! Då får vi konturer, en sådan människa är ganska lätt att handskas med, blir ofta inte nyckfull eller trampad på. Jag vet vad jag kan förvänta mig av den. När vi blir osäkra på varandra hamnar vi ofta i situationer som blir obehagliga. Tänk därför på, att hellre fråga vad någon menar, än att anta att den tycker något. Då märks dina konturer!

Nog om detta. Idag har jag gått nästan 10 000 steg från kl. 9.50 i morse. Då satte jag på mig stegräknaren jag fått från jobbet. IStället för att säga "Now we´re talking! " kan man säga "Now we´re walking..." Hahahaha! Vi får väl se hur många varv den här räknaren tar, den förra gick många varv i tvättmaskinen.

Imorgon bär det av på konfaläger till Åsengården, därför kan det ta ett par dagar innan bloggen uppdateras igen. Men håll utkik, den kommer!

Nu är det dags att diska snabbt och fundera på morgondagens packning...

JAg har en dröm... att få bli använd av Gud varje dag
Jag har en dröm... att få leva som om varje dag vore den sista
Jag har en dröm... att de människor jag möter ser Jesus i mig...

VAd drömmer du om?!

Love Sofia

Kommentarer
Postat av: Luzan

Hej Sofia!



Trevligt att läsa din blogg igen, du skriver många tänkvärda ord..verkligen! =)Tack för uppmuntrande ord kanske jag skulle säga istället,! Roligt att du går med stegräknare också, good walking..hehe..många varv i maskin, jasså..vilken otur ;)



Hoppas det går bra med jobb o annat, går du nåt på Sportlife eller har du slutat med det?

Vi får gå nån promenad längre fram i vår om du har tid! Såg din syster som hastigast under påsk men han mest heja på håll.! Roligt att hon hinner hälsa på då och då. :)



Ha det så gott Sofia! trevlig blogg och jag gillade talet om konturerna..

Kram Louise

2009-04-19 @ 13:08:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0