Så stor är vår Gud!

Så här på vårkanten blir jag alldeles uppfylld av naturens alla växlingar. Idag när jag satt på mina ryskalektioner såg jag ut genom fönstret och mot området vid campus. Näckrosdammen med vitsippor runt sig, träden som inte kan hålla inne löven i knoppen och människorna som verkar ha vaknat ur den gråa bittra vintern. Fastän det var lite grått idag, märktes det inte; ljuset hade kommit!

Så är det också i våra liv, när Guds ljus får lysa på oss händer det saker; gåvor plockas fram, glädjen sprudlar, livet återvänder. I helgen samtalade vi en del om Guds Ande och änglar. När jag pratar om änglar och Den Helige Ande kommer tårarna. Det blir en sådan stark atmosfär, ungefär som om änglarna spritter till av glädje när de hör oss. Lägret var intensivt, men jag fick så mycket energi av det. Jag vill leva mitt i det!

Jag har funderat lite på svaga och starka sidor den senaste veckan; mina svaga sidor ligger mycket inom relationsspektrat, man/kvinna, kanske för att jag inte riktigt orkar ta itu med sådana saker för då kan jag bli sårad. Eller?! Har jag bara inte träffat den där "kanintelevautanmannen"? En annan svag sida jag har är min tidsoptimism, jag tror att jag hinner mer än andra på samma tid. MIna starka sidor är många: musik, hitta vägar för att få andra att vilja prata med mig (ett sätt att bygga relationer på), språk och struktur och faktiskt en viss förmåga att se helheten i saker och ting. Wow! Jag fick ihop fler positiva sidor än negativa!!! Får du också det?!

JAg är trött nu, ska se lite TV, sen ska jag sova. Behöver åka till Jörgens bilverksad imorgon för att rikta ljuset framåt... be för min bil, så de godkänner allt som Kjell och andra har fixat. JAg tycker ju  att de har gjort ett fantastiskt jobb!

Kom även ihåg att be en bön för familjen  Gniste i Uddevalla, de som blev brännskadade, de har det tufft!

In His Love!

/Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0