En spindel i ögat var en ryckning i glaskroppen

De sista dagarna har jag tyckt att en spindel har dykt upp i ena ögat. Detta irriterade mig, så idag ringde jag först sjukvårdsupplysningen som skickade mig till ögonakuten, som absolut ville att jag skulle komma tilldem. Efter en hel massa strul med tider åkte jag iallafall till Mölndal. Där fick jag vänta en lång stund innan en sköterska mätte mitt helt perfekta tryck och kollade av synen, samt gav mig den pupillförstorande droppen. Läkaren kikade i ögat och konstaderade att det ryckte i glaskroppen, vilket inte är onormalt, men viktigt att hålla koll på. Om jag ser blixtar, spindelnät, rökpuffar eller fler av nämnda djur måste jag ta mig till dem igen. Då kan det ha gått hål på någon hinna och bli akut. Ja, tänk vad en spindel kan ställa till med.

På hemvägen tog jag en sväng förbi biltema för att skaffa reservdelar till min bil. Tyvärr fanns inte allt, utan jag köpte inte. Desstobättre insåg jag nälr jag kollade MEkonomen, de är faktiskt billigare! Så imorgon ringer jag MEkonomon!

Imorgon åker jag till Tjörn, orkade inte ikväll! Det ska bli så mysigt att vara med Carl! Nu ska jag ta mig lite fika och en promenad. Kanske blir det lite städ innan jag ska kolla på House.

Idag 'är jag iaf. tacksam över att jag är seende och inte på väg att förlora min syn! Sen är jag tacksam över att jag har det bra och har allt vad jag behöver, även om ekonomin skulle behöva lyfta lite.

Be blessed!

/Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0