Oj, vilken tid det tar för mig....

att uppdatera mig på bloggen. Det är bara att jag håller på att uppdatera mig själv i alla rutiner...
Det är faktiskt ganska tröttande att komma in i ett nytt schema, lära känna nya elever och kurskamarater, inse att jag är ledig för studier på måndagar och att  jag fortfarande heter Sofia och talar svenska och inte ryska....

Ikväll hade jag ryskalektion igen. Det är såååå kul att sitta där och bara plugga. Jag tycker det är roligt och givande att bara duschas av språket. Idag träffade jag en jag kände på kursen. Så det var väldigt kul det med.

Annars har jag varit supertrött i helgen, nästan rädd att jag höll på att bli sjuk. JAg var hemma i fredags kväll och bara låg. På lördagen hade vi församlingsdag på Åh, så då var jag tvungen att vara med. Fast jag höll på att somna emellanåt... inte av tristess utan  av trötthet. På kvällen var jag piggare, så då tog jag med mamma på opera på fästningen. Helt enkel fantastisk upplevelse. Jag gillar opera!

Igår kväll var jag på EFS Hisingen igen. JAg kan verkligen rekommendera den kyrkan. Bra lovsång, go atmosfär, enkel och lättfattlig predikan på lätt svenska, Jesusnärvaro och gott fika! En 5-stjärnig kyrka alltså!
Hemsida: www.efshisingen.se/

NU är det dags att ladda för morgondagen, men innan en fantastisk sång från Josef-drömmarnas konung


Du vet

Jag trodde allt var lätt
Jag trodde på en framtid
Jag trodde att jag valde rätt
Och nu så är jag här

Jag trotsade ditt ord
Och hjälpen sa ingenting
Nu vet att jag valde fel
Att vägen slutar här

Du vet bättre än jag
Styr mina steg
Jag ber dig låt allting bli bra
För du vet bättre än jag

Jag tvekade ett tag
Men nu har jag bestämt mig
Jag vandrar nu den väg som du
Velat ha för mig

Jag kände mig så svag
Men du har gett mig styrka
Att möta sorgen i mitt liv
Nu litar jag på dig

För du vet bättre än jag
Styr mina steg
Jag ber dig låt allting bli bra
För du vet bättre än jag

Jag såg att moln på himlens mörka blå
En fågel som jag inte kunde följa
Det var du som var dem båda två
Dessa vingar bär mig, ja dom bär mig

För du vet bättre än jag
Styr mina steg
Jag ber dig låt allting bli bra
Och låter dig få överta; du vet bättre än jag


Det var min bön ikväll....

Love!

Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0