När styrkan blir till svaghet...

Idag har jag haft en kul dag. Jag har jobbat extra på fritids (är ju ledig annars) och vi hade riktigt skoj! Ett besök på Ikeas småland gjorde susen och när vi åt lasangen blev det många glada skratt.

Senare på em träffade jag en nära vän och vi satt och diskuterade vad som kan bli ens svaghet. Vi kom fram till att vi båda hade vår styrka som svaghet. Vi är ganska starka personligheter som kan gå in och lösa mycket och som är bra på många saker. Men i det kan man också bli ganska ensam. Jag har insett att jag är bra på att leverera och prestera, men har svårt att hitta sammanhang där jag upplever att människor vill umgås med mig för att jag är jag. Nu kan man nog inte säga att det är svart och vitt på det viset, men jag har märkt att ofta har min styrka blivit min svaghet i relationer med människor. Då tänker jag " ska jag visa mig svag för att vara stark?" Vet inte.... Har någon något förslag?

Idag hade jag slarvat med ryskaläxan... det märktes. Men nu tar jag nya tag och savtra ja bydy tjitatj pjervi kyrs.

Så var välsignade!

Love Sofia

Kommentarer
Postat av: Niklas

Detta var ett intressant inlägg! Jag tyckte att du visade dig transparent och svag. Gud har ju skapat oss till sin avbild, så det är ju viktigt att vi är oss själva mitt i allt.

När vi inser att vi behöver den helige Ande på alla områden kan vi vara frimodiga i vår styrka och förväntansfulla i vår svaghet. Den helige Ande behöver ju vår tillgänglighet framför våra gåvor. Vilken skillnad skulle det ha gjort om pojken med fem bröd och två fiskar skulle haft två bröd istället eller 15 bröd, en stor lunch eller en liten... Det vi har kan ändå inte möta de verkliga behoven, utan att det får gå genom Jesu starka händer.

Lite långt men dina tankar fick mig att tänka.

2008-09-23 @ 22:26:16
URL: http://lorentzon.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0