Helga vilodagen!

Idag har jag haft en herrans upptuktan och förmaning av mig själv.... Jag hade tänkt arbeta på söndagen. Vilket iofs säkert hade fungerat om jag intehade arbetat alla andra dagar iveckan och kommer att arbeta fler nästa vecka. Så jag tror Gud väckte mig i tid och förklarade hur viktigt det var att få tid för vila. Jag har helt enkelt satsat på kyrkan idag.

I morse ringde min goda vän Cattis och fick mig till kyrkan. Där hölls en mycket bra predikan av Thomas Wijk och sen gick jag till efs hisingen och lyssnade på Håkan Strandh, som också höll en mycket bra predikan. Varför gå på så många gudstjänster??? JAg behövde nog bara få sitta och vara en dag. Typ återhämtning... Och få vara inför Gud i lovsång och bön. Rekommenderas varmt!

Apropå "känna lite på konfirmanderna..." En del tolkar det lite si så där... Jag menar: Vad har de koll på egentligen? Tror de på bibeln? Vilka är de? Löneförmånen jag får är fika! Sen har jag samlat många kronor i himlen....;) VAd kommenteraren i min blogg tänkte får stå för den personen..... Undrar om den har konfirmander själv? Vad får du för löneförmån? Eh...

Nu ska jag slå igen mina vackra blå... och mitt klippta hår ska spridas ut över kudden...

Peace, Love!

Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0