När orden blir feltolkade....

Häromdagen skulle ett litet barn skriva om Jesus. Han har lite svårt med svenskan och brukar säga att Jesus blev korsad. JAg förklarade att det heter korsfäst. Min förklaring ledde till ett enormt missförstånd. Han skrev om hur "JEsus blev korsad och hur hans mamma skrek och spikarna i händerna och fötterna.... och sen hade de fest: Korsfest och de dansade och sjöng och hade bra och jesus var lugn och snäll." Han förstod inte att jag menade Korsfäst! Svenskan är inte helt enkel.... MEn komiskt blev det!

Förra veckan träffade jag då Linda. Min kompis som jag inte träffat på 18 år. Det var ju bara såååå kul! Vi hade nog kunnat sitta och prata i ännu fler timmar. Tänk att det kan vara så!

Inatt läste jag en bok som jag inte kunde släppa, den heter "Livets aviga och räta" och är skriven av Kate Jacobs. DEn var väldigt bra, men tårdrypande. Jag rekommenderar den, men var beredd med näsduken i slutet.

Hm... Nu är det nog dags att slå igen den blå butiken för idag. JAg har fortfarande gospelgung efter "By grace" i kyrkan. So good!

Bless Ya!

/Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0