En ny dag, alltid nya möjligheter!

Emellanåt fastnar vi i gamla hjulspår, glömmer varför vi gör saker och vaknar någonstans på vägen och verkar fundera på vad det var som hä'nde?! Ett bibelord som jag har levt på många gånger är 2 kor 5:17. Det står ungefär så här: "ÄR du i Kristus är du en ny skapelse; det gamla är borta och något nytt har kommit. "VArje dag kan man lämna det som varit till Gud och få börja om dagen efter. Vi kan inte påverka det som har varit, vi kan iofs mildra verkningarna, men inte förändra det som hände igår. Däremot kan vi förändra vår framtid. Så vaknar du upp utmed vägen; res dig upp, fundera över vad du håller på med, ta ett beslut och gör något! (nytt, kanske?)

Oj, vad djupt det låter; men jag har börjat ryskakurser och har träffat en hel massa kul människor där. Jag har lärt känna en hel del som jag aldrig skulle ha träffat om jag inte hade vågat ta ett beslut och vågat ta ett extra steg...
 
Så till något annat! Lotta! Läser du detta, kan du väl höra av dig någon dag. JAg finns hemma på tors kväll efter 20. Saknar dig!

Kram Sofia 

Kommentarer
Postat av: Niklas

Det är ett fantastiskt bibelord! Jag brukar fråga mig om jag nu är en gammal skapelse i Kristus eftersom jag varit i Kristus så länge nu... men bibelordet står där genom hela våra liv... i honom ÄR vi nya skapelser... och i nästa vers... allt kommer från honom... så vi förblir nya skapelser eftersom det inte beror på oss utan på honom som vi är i. Fantastiskt!

2008-10-15 @ 14:55:33
URL: http://www.lorentzon.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0