Att ge goda ord...

När vi ger varandra goda ord får vi liv i hjärtat. Om jag säger ett gott ord till mina vänner mår mitt hjärta bra och även deras hjärtan mår bra (förhoppningsvis) Tänk om alla skulle bestämma sig för att säga minst 5 goda ord till någon/några andra en dag, vad alla skulle må bra då! Idag blev jag lyft bara för att jag lyfte en annan. Hon blev glad och då blev jag också glad!

Finns det någon som har fått koll på vad ordet "BEFALL" i måndagens bibelvers betydde? JAg har inte hunnit slå på det än och går och tuggar på det bibelordet hela tiden ! Det är bra!

Så är det då dags att sova igen... Jag läste i en min vän Samuels mail att det hade snöat i Uppsala... jag drömmer också om snö. I allafall på nätterna!

Var glada och säg nu snälla ord!

Kram Sofia

Kommentarer
Postat av: Niklas

Jag har kollat upp det lite och det verkar som att den bästa betydelsen av ordet på hebreiska är att rulla eller vältra över något.

2008-11-20 @ 15:53:24
URL: http://www.uppmuntran.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0