Sista mötet i Nyhemstältet...

Idag har jag och Johanna varit i Nyhem och lyssnat på Ulf Ekman. Riktigt gött pingstmöte var det! Det var liksom en enda stor förväntan som vilade över samlingen. En kvinna berättade hur hon hade blivit helad i onsdags. Hon hade haft smärtor i flera år, ätit 14 smärtstillande tabletter varje dag och haft hemska smärtor. Hon hade inte tagit några tabletter sen i onsdagskväll. Hon var utan smärta och abstinensbesvär! Gud är cool! Han är mäktig och är vår läkare!

Lite märkligt kändes det att det var sista gången någonsin som tältet användes. Nästa år kommer det att finnas en hall. Nåja, häromdagen hade tältet blåst sönder lite grann och den delen hade de delat i en massa småbitar, häftat fast i ett inbetalningskort och delade ut när man gick. Så jag har en bit av Nyhem med mig hem! (Den luktar tillochmed Nyhem!)

Jag har också handlat en hel del böcker (vad annars?). Jag tror att det är ganska bra böcker dessutom. 2 handlade om att våga drömma och gå i det. Några var kristna romaner och självklart 3 små pedagogiska etiska böcker för barn...
En skiva hamnade också med; "Smyckad" med Niklas Hallman. Den är underbar! Köp den!

Nu är det snart dags att landa för ikväll. Undrar vem som vinner ikväll? Italien hade ju varit bra, de har inget övertag på Ryssland... Heja Ryssland! Bog s vami! (Gud är med er)

Jag vet att minst 2 läser min blogg. Det är inte så illa efter  bara 1 vecka!

Lev väl och kom ihåg, heja på Ryssland!

/Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0