En spännande dag...

Det blev ju lite sent igår kväll, så sömnen blev inte överlång, men, men, jag sov faktiskt hela natten utan några större problem! Det behövdes...

Idag fortsatte dagtältandet, det är våldsamt kreativa fritidsbarn vi har att göra med! Sen var vi och handlade; vilken villighet att hjälpa... Det blev lite trångt i gångarna emellanåt, alla ville vara först med att hämta maten! Efter mitt storkok i det lilla köket smakade jag av min köttfärssås! Den bästa någonsin! Fruktansvärt god var den! Så fick vi äntligen hämtat poolerna från källaren. Men när vi skulle ta ut slangen genom fönstret tog det stopp! VI fick inte upp ett enda fönster!!! Men skam den som ger sig! Jag och Alejandra tog i för kung, barn och fosterland och till slut så gick det upp! Någon hade spikat igen fönstret... Hehehe! Sen var det badtime för alla! En del hade inga badkläder med sig, så då hoppade de i med kläderna på!!! Tur att det var varmt och att vi har torkskåp! Dagens lek var: Mäster! Den lektes på hållplatser, bussar, spårvagnar och på fritids. Den är väldigt kul faktiskt!

Tänk vad spännande saker som kan hända under en dag! Tänk vad människor kan förgylla ens tillvaro bara genom att finnas till!

Jag är en mycket stolt fritidsfröken på Brandströmska skolan i Backa!

Ikväll kanske jag drar ut igen... så då behövs sömnen även inatt.

Var välsignade, stora och små, i Sverige!

/Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0